Impidimp

Statystyki podstawowe

HP: 45
Attack: 45
Defense: 30
Sp. Atk: 55
Sp. Def: 40
Speed: 50

Nazwa: Impidimp (Beroba)

Klasyfikacja: Przebiegły Pokémon

Dex Nr: Sw/Sh#238, N#859, CT#037

Typ: Mroczny/Baśniowy

Wysokość: 0,4m

Waga: 5,5kg

Catch Rate: 255 (43.9%)

Otrzymywane obrażenia:

NormalIC.gif x1 BugIC.gif x1 ElectricIC.gif x1
FightingIC.gif x1 GhostIC.gif x0,5 PsychicIC.gif x0
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x2 IceIC.gif x1
PoisonIC.gif x2 FireIC.gif x1 DragonIC.gif x0
GroundIC.gif x1 WaterIC.gif x1 DarkIC.gif x0,25
RockIC.gif x1 GrassIC.gif x1 FairyIC.gif x2

Impidimp to mały, złosliwy chochlik, który każdemu może zepsuć dzień. Jest cały jaskraworóżowy, z czarnymi wstawkami w postaci “maski” oraz wypustków z tyłu głowy, przypominających skrzydła. Jego zaostrzone uszy i nos wzmacniają złośliwy charakter jego wyglądu.

Wpisy z Pokedeksu:

Przez nos wysysa negatywna energię, produkowaną przez ludzi i pokemony, gdy ci są źli. Rozwija się dzięki negatywnej energii.

Włamuje się do ludzkich domów, kradnie rzeczy i ucztuje na negatywnej energii sfrustrowanych ofiar.

Impidimp

Lv. 32

Morgrem

Lv. 42

Grimmsnarl

Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.


Max Moves:

Atak Opis
Max Flare Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur.
Max Flutterby Robaczy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnego ataku (special attack) celu.
Max Strike Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu.
Max Knuckle Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów.
Max Starfall Baśniowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Mglisty Teren (Misty Terrain) na 5 tur.
Max Darkness Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu.
Max Guard
Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie.

Prankster: Nadaje priorytet ruchom statusowym.

Frisk: Gdy pokemon pojawia się na polu bitwy, może sprawdzić przedmiot trzymany przez przeciwnika.

Pickpocket (HA): W momencie kontaktu pokemon zabiera przeciwnikowi trzymany przedmiot.

Lokalizacja:

Sword/Shield:

Giant’s Mirror, Hammerlocke Hills, Motostoke Outskirts, Stony Wilderness

Glimwood Tangle (Wanderer)

Bridge Fields, Dusty Bowl, Giant’s Mirror, Hammerlocke Hills, Lake of Outrage, Rolling Fields (Max Raid Battle)

Shield:

Wymiana za Maractusa w Stow-on-Side

Crown Tundra: Slippery Slope

  • Impidimp po raz pierwszy pojawił się w zapowiedzi gry podczas “streamu” z Glimwood Tangle.
  • Jego postać mogła być wzorowana na impach/chochlikach, goblinach i gremlinach. Dodatkowo jego wygląd może nawiązywać do wizerunku diabła w folklorze europejskim, a zachowanie do Boggarta, złośliwego ducha z folkloru północnej Anglii.
  • Impidimp i jego linia ewolucyjna to jedyni przedstawiciele typu baśniowego, którzy zaliczają się do grupy jajek humanoidalnych (human-like).
  • Jest pierwszym pokemonem z miksem typów baśń-mrok.
  • Impidimp dzieli swoja kategorię “Przebiegłego Pokemona” (Wily Pokemon) z Nuzleafem.
  • Nazwa “Impidimp” pochodzi od słów imp (chochlik, skrzat), impede (utrudniać coś), impediment (utrudnienie) i impudent (bezczelny lub lekceważący). Może także nawiązywać do dimpsey, wyrażenia w akcencie angielskiego kornwalijskiego i hrabstwa Devon, oznaczającego porę dnia tuż przed zmierzchem, kojarzoną w tamtych regionach z mroczną stroną natury.

Impidimp serebii: [link]

Impidimp na bulbapedii: [link]

Learnset: [link]