Malamar

Statystyki podstawowe

HP: 86
Attack: 92
Defense: 88
Sp. Atk: 68
Sp. Def: 75
Speed: 73

Nazwa: Malamar (Calamanero)

Klasyfikacja: Odwrócony Pokémon

Dex Nr: Sw/Sh#291, N#687, IoA#109

Typ: Mroczny/Psychiczny

Wysokość: 1,5m

Waga: 47kg

Catch Rate: 80 (18.4%)

Otrzymywane obrażenia:

NormalIC.gif x1 BugIC.gif x4 ElectricIC.gif x1
FightingIC.gif x1 GhostIC.gif x1 PsychicIC.gif x0
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x1 IceIC.gif x1
PoisonIC.gif x1 FireIC.gif x1 DragonIC.gif x1
GroundIC.gif x1 WaterIC.gif x1 DarkIC.gif x1
RockIC.gif x1 GrassIC.gif x1 FairyIC.gif x2

Po odwróceniu małego i słodkiego Inkaya dostajemy Malamara – potężnego potwora morskiego, zdolnego z łatwością hipnotyzować ludzi i pokemony. Jego wygląd może kojarzyć się z morską wiedźmą Urszulą z Małej Syrenki, w końcu obie postacie są morskimi stworzeniami, uznawanymi za symbol niezbadanych i niebezpiecznych głębin.

Wpisy z Pokedeksu:

Patrzenie na luminescencyjne punkty szybko wprowadza w stan hipnozy, przez co obserwujący jest pod kontrolą Malamara.

Mówi się, że moce hipnotyzujące Malamara odegrały ważną rolę w wielu przewrotnych momentach historii.

Inkay

Lv. 30 lub wyższy przy jednoczesnym graniu do góry nogami

Malamar

Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.


Max Moves:

Atak Opis
Max Flare Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur.
Max Lightning Elektryczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Elektryczny Teren (Electric Terrain) na 5 tur.
Max Strike Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu.
Max Knuckle Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów.
Max Darkness Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu.
Max Mindstorm
Psychiczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Psychiczny Teren (Psychic Terrain) na 5 tur.
Max Rockfall
Kamienny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje burzę piaskową (sandstorm) na 5 tur.
Max Airstream
Latający typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę szybkości (speed) sojuszniczych pokemonów.
Max Geyser
Wodny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ulewny deszcz (Heavy Rain) na 5 tur.
Max Guard Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie.

Contrary: Zmiany statystyk mają odwrotny efekt.

Suction Cups: Pokemon używa swoich przyssawek i uniemożliwia przeciwnikowi wykonanie ruchu wymuszającego zmianę pokemona.

Infiltrator (HA): Omija bariery, sybstytuty i inne podobne ruchy atakami.

Lokalizacja:

Sword/Shield:

Watchtower Ruins, West Lake Axewell, Motostoke Riverbank, Stony Wilderness, Giant’s Mirror, Hammerlocke Hills (Max Raid Battle)

Isle of Armor:

Fields of Honor, Soothing Wetlands, Loop Lagoon, Training Lowlands (Wanderer)

Crown Tundra:

Max Lair (Dynamax Adventure)

  • Malamar jest dosłownie odwróconą kałamarnicą, a szczególnie związany jest z Wapirzycą piekielną. Jego mądrość i niektóre zdolności przywodzą na myśl sowę.
  • Inkay i Malamar to jedyne pokemony bez typu wodnego, które są w grupie jajek wodnych 2 (Water 2).
  • Malamar był jedynym pokemon o Catch Rate równym 80 aż do wprowadzenia Bruxisha z Aloli.
  • Inkaya nie można ewoluować w Malamara w grach wcześniejszych niż Pokemon X/Y, gdyż konsole, które je obsługiwały, nie posiadały żyroskopu, a ten niezbęny jest do niecodziennej ewolucji tego pokemona.
  • Nazwa “Malamar” pochodzi najpewniej od słów mal- (zły po łacinie), μαλάκιο malákio (mięczaki w grece), calamari (kałamarnice) oraz mare (morze po łacinie).

Malamar na serebii: [link]

Malamar na bulbapedii: [link]

Learnset: [link]