Marowak

Statystyki podstawowe – forma kantyjska

HP: 60
Attack: 80
Defense: 110
Sp. Atk: 50
Sp. Def: 80
Speed: 45

Statystyki podstawowe – forma alolańska

HP: 60
Attack: 80
Defense: 110
Sp. Atk: 50
Sp. Def: 80
Speed: 45

Nazwa: Marowak (Garagara)

Klasyfikacja: Pokémon Opiekun Kości

Dex Nr: N#105, IoA#171

Typ: Ziemny (forma kantyjska) Ognisty/Duchowy (forma alolańska)

Wysokość: 1,0m

Waga: 45kg (forma kantyjska), 34kg (forma alolańska)

Catch Rate: 75 (17.5%)

Otrzymywane obrażenia:

Forma kantyjska:

NormalIC.gif x1 BugIC.gif x1 ElectricIC.gif x0
FightingIC.gif x1 GhostIC.gif x1 PsychicIC.gif x1
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x1 IceIC.gif x2
PoisonIC.gif x0,5 FireIC.gif x1 DragonIC.gif x1
GroundIC.gif x1 WaterIC.gif x2 DarkIC.gif x1
RockIC.gif x0,5 GrassIC.gif x2 FairyIC.gif x1

Forma alolańska:

NormalIC.gif x0 BugIC.gif x0,25 ElectricIC.gif x1
FightingIC.gif x0 GhostIC.gif x2 PsychicIC.gif x1
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x0,5 IceIC.gif x0,5
PoisonIC.gif x0,5 FireIC.gif x0,5 DragonIC.gif x1
GroundIC.gif x2 WaterIC.gif x2 DarkIC.gif x2
RockIC.gif x2 GrassIC.gif x0,5 FairyIC.gif x0,5

Marowak w obu formach to przypominający dinozaura pokemon, którego czaszka matki stała się jednością z jego ciałem. Oba używają kości jako broni, ale w odmienny sposób. Kantyjski Marowak ma brązowe umaszczenie i używa kości jako obucha lub bumerangu. Alolański natomiast jest czarny, a swoją kość najczęściej podpala niebieskozielonymi płomieniami, by podczas walki poza zadaniem obrażeń oddać hołd poległym towarzyszom. Oba są zawzięte w obronie młodych i swojego terytorium.

Wpisy z Pokedeksu:

Forma kantyjska:

Ten pokemon pokonał smutek i wykształcił odporne ciało. Marowak odważnie stawia czoła przeciwnikom, używając kości jako swojej broni.

Kiedy ten pokemon ewoluował, czaszka jego matki połączyła się z nim. Natura Marowaka także zmieniła się w bardziej brutalną.

Forma alolańska:

Ten pokemon podpala trzymaną kość i tańczy w nocy ku czci swoich upadłych towarzyszy.

Mówi się, że przeklęte płomienie, które rozświetlają trzymaną przez tego pokemona kość, powodują rany fizyczne i mentalne, które nie znikają.

Cubone

Lv. 28

Marowak

Nabicie levela od
lv.28 w nocy na Aloli

Marowak

Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.


Max Moves:

Atak Opis
Max Flare Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur.
Max Lightning Elektryczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Elektryczny Teren (Electric Terrain) na 5 tur.
Max Strike Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu.
Max Knuckle Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów.
Max Phantasm
Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu.
Max Hailstorm
Lodowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje gradobicie (Hailstorm) na 5 tur.
Max Quake Ziemny typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę specjalnej obrony (special defense) sojuszniczych pokemonów.
Max Darkness Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu.
Max Rockfall
Kamienny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje burzę piaskową (sandstorm) na 5 tur.
Max Steelspike
Stalowy typ ataku Pokemonów Dynamax. Zwiększa statystykę obrony (defense) sojuszniczych pokemonów.
Max Guard Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie.

Forma kantyjska:

Rock Head: Chroni pokemona przed obrażeniami zwrotnymi.

Lightning Rod: Pokemon z tą zdolnością ściąga na siebie wszystkie ataki typu elektrycznego (poza Hidden Power typu elektrycznego).

Battle Armor (HA): Mocna zbroja chroni pokemona przed ciosami krytycznymi.

Forma alolańska:

Cursed Body: Może uniemożliwić użycie ponownie ruchu, którym został zaatakowany.

Lightning Rod: Pokemon z tą zdolnością ściąga na siebie wszystkie ataki typu elektrycznego (poza Hidden Power typu elektrycznego).

Rock Head (HA): Chroni pokemona przed obrażeniami zwrotnymi.

Lokalizacja:

Sword/Shield:

Wymiana

Isle of Armor:

Forma kantyjska:

Potbottom Desert (Wanderer)

Forma alolańska:

Prezent za znalezienie 50 alolańskich Diglettów

Wymiana kantyjskiego na formę alolańską od Reginy (postać pojawiająca się w losowych miejscach z losowymi pokemonami innych form regionalnych do wymiany)

Crown Tundra:

Obie formy:

Max Lair (Dynamax Adventure)

  • Marowak kantyjski to stworzenie podobne do dinozaura, okryte kośćmi podobnie ludów pierwotnych. Jego wygląd oraz fakt, że używa kości jako pałki i bumerangu nasuwa na myśl lud Aborygenów.
  • Marowak alolański wzorowany był na osobie tańczącej z kijem ogniowym taniec, który jest tradycyjny dla ludów Samoa. Marowak mógł być także odniesieniem do many, energii życiowej, którą można przelaż w przedmioty nieożywione, w którą wierzą ludy Polinezji, a także do Nocnych Wędrowców, czyli duchów wojowników hawajskich.
  • Pomimo tego, że Cubone dzieli zdolność Rock Head z Marowakiem, nie jest w stanie jej zachować na Aloli. Alolański Marowak posiada tę zdolność jako ukrytą (Hidden Ability), a Cubone ma ją jako główną. Taka sama sytuacja występuje także u Tyrogue’a i Hitmontopa i zdolności Steadfast.
  • W drugim odcinku anime Pokemon Origins widzimy Marowaka-matkę, chroniącą Cubone’a-dziecko. Pomimo tego, że matka nadal żyła, Cubone miał już wtedy czaszkę na sobie.
  • Marowak alolański to jedyny pokemon, którego preewolucja nie dzieli z nim żadnego wspólnego typu.
  • W wersji beta gier Pokemon Red/Blue, Marowak nazywał się Guardia, co po hiszpańsku oznacza strażnika.
  • Według wpisów z Pokedexu z generacji 2 i 4, gdzieś na świecie istnieje legendarne Cmenatrzysko Marowaków, które może być nawiązaniem do Cmentarzyska Słoni.
  • Nazwa “Marowak” to kombinacja słów marrow (szpik kostny) i whack (oderzenie, walnięcie).

Marowak na serebii: [link]

Marowak na bulbapedii: [link]

Learnset: [link]