Marowak


Statystyki podstawowe – forma kantyjska
Statystyki podstawowe – forma alolańska
Nazwa: Marowak (Garagara)
Klasyfikacja: Pokémon Opiekun Kości
Dex Nr: N#105, IoA#171
Typ: Ziemny (forma kantyjska) Ognisty/Duchowy (forma alolańska)
Wysokość: 1,0m
Waga: 45kg (forma kantyjska), 34kg (forma alolańska)
Catch Rate: 75 (17.5%)
Otrzymywane obrażenia:
Forma kantyjska:
![]() |
x1 | ![]() |
x1 | ![]() |
x0 |
![]() |
x1 | ![]() |
x1 | ![]() |
x1 |
![]() |
x1 | ![]() |
x1 | ![]() |
x2 |
![]() |
x0,5 | ![]() |
x1 | ![]() |
x1 |
![]() |
x1 | ![]() |
x2 | ![]() |
x1 |
![]() |
x0,5 | ![]() |
x2 | ![]() |
x1 |
Forma alolańska:
![]() |
x0 | ![]() |
x0,25 | ![]() |
x1 |
![]() |
x0 | ![]() |
x2 | ![]() |
x1 |
![]() |
x1 | ![]() |
x0,5 | ![]() |
x0,5 |
![]() |
x0,5 | ![]() |
x0,5 | ![]() |
x1 |
![]() |
x2 | ![]() |
x2 | ![]() |
x2 |
![]() |
x2 | ![]() |
x0,5 | ![]() |
x0,5 |
Marowak w obu formach to przypominający dinozaura pokemon, którego czaszka matki stała się jednością z jego ciałem. Oba używają kości jako broni, ale w odmienny sposób. Kantyjski Marowak ma brązowe umaszczenie i używa kości jako obucha lub bumerangu. Alolański natomiast jest czarny, a swoją kość najczęściej podpala niebieskozielonymi płomieniami, by podczas walki poza zadaniem obrażeń oddać hołd poległym towarzyszom. Oba są zawzięte w obronie młodych i swojego terytorium.
Wpisy z Pokedeksu:
Forma kantyjska:
Ten pokemon pokonał smutek i wykształcił odporne ciało. Marowak odważnie stawia czoła przeciwnikom, używając kości jako swojej broni.
Kiedy ten pokemon ewoluował, czaszka jego matki połączyła się z nim. Natura Marowaka także zmieniła się w bardziej brutalną.
Forma alolańska:
Ten pokemon podpala trzymaną kość i tańczy w nocy ku czci swoich upadłych towarzyszy.
Mówi się, że przeklęte płomienie, które rozświetlają trzymaną przez tego pokemona kość, powodują rany fizyczne i mentalne, które nie znikają.
![]() Cubone |
![]() Lv. 28 |
![]() Marowak |
![]() Nabicie levela od |
![]() Marowak |
Max Moves:
Atak | Opis |
---|---|
Max Flare | Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur. |
Max Lightning | Elektryczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Elektryczny Teren (Electric Terrain) na 5 tur. |
Max Strike | Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu. |
Max Knuckle | Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów. |
Max Phantasm |
Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu.
|
Max Hailstorm |
Lodowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje gradobicie (Hailstorm) na 5 tur. |
Max Quake | Ziemny typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę specjalnej obrony (special defense) sojuszniczych pokemonów. |
Max Darkness | Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu. |
Max Rockfall |
Kamienny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje burzę piaskową (sandstorm) na 5 tur. |
Max Steelspike |
Stalowy typ ataku Pokemonów Dynamax. Zwiększa statystykę obrony (defense) sojuszniczych pokemonów. |
Max Guard | Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie. |
Forma kantyjska:
Rock Head: Chroni pokemona przed obrażeniami zwrotnymi.
Lightning Rod: Pokemon z tą zdolnością ściąga na siebie wszystkie ataki typu elektrycznego (poza Hidden Power typu elektrycznego).
Battle Armor (HA): Mocna zbroja chroni pokemona przed ciosami krytycznymi.
Forma alolańska:
Cursed Body: Może uniemożliwić użycie ponownie ruchu, którym został zaatakowany.
Lightning Rod: Pokemon z tą zdolnością ściąga na siebie wszystkie ataki typu elektrycznego (poza Hidden Power typu elektrycznego).
Rock Head (HA): Chroni pokemona przed obrażeniami zwrotnymi.
Lokalizacja:
Sword/Shield:
Wymiana
Isle of Armor:
Forma kantyjska:
Potbottom Desert (Wanderer)
Forma alolańska:
Prezent za znalezienie 50 alolańskich Diglettów
Wymiana kantyjskiego na formę alolańską od Reginy (postać pojawiająca się w losowych miejscach z losowymi pokemonami innych form regionalnych do wymiany)
Crown Tundra:
Obie formy:
Max Lair (Dynamax Adventure)
- Marowak kantyjski to stworzenie podobne do dinozaura, okryte kośćmi podobnie ludów pierwotnych. Jego wygląd oraz fakt, że używa kości jako pałki i bumerangu nasuwa na myśl lud Aborygenów.
- Marowak alolański wzorowany był na osobie tańczącej z kijem ogniowym taniec, który jest tradycyjny dla ludów Samoa. Marowak mógł być także odniesieniem do many, energii życiowej, którą można przelaż w przedmioty nieożywione, w którą wierzą ludy Polinezji, a także do Nocnych Wędrowców, czyli duchów wojowników hawajskich.
- Pomimo tego, że Cubone dzieli zdolność Rock Head z Marowakiem, nie jest w stanie jej zachować na Aloli. Alolański Marowak posiada tę zdolność jako ukrytą (Hidden Ability), a Cubone ma ją jako główną. Taka sama sytuacja występuje także u Tyrogue’a i Hitmontopa i zdolności Steadfast.
- W drugim odcinku anime Pokemon Origins widzimy Marowaka-matkę, chroniącą Cubone’a-dziecko. Pomimo tego, że matka nadal żyła, Cubone miał już wtedy czaszkę na sobie.
- Marowak alolański to jedyny pokemon, którego preewolucja nie dzieli z nim żadnego wspólnego typu.
- W wersji beta gier Pokemon Red/Blue, Marowak nazywał się Guardia, co po hiszpańsku oznacza strażnika.
- Według wpisów z Pokedexu z generacji 2 i 4, gdzieś na świecie istnieje legendarne Cmenatrzysko Marowaków, które może być nawiązaniem do Cmentarzyska Słoni.
- Nazwa “Marowak” to kombinacja słów marrow (szpik kostny) i whack (oderzenie, walnięcie).
Zostaw komentarz