Mr. Mime

Statystyki podstawowe – forma galariańska

HP: 50
Attack: 65
Defense: 65
Sp. Atk: 90
Sp. Def: 90
Speed: 100

Statystyki podstawowe – forma kantyjska

HP: 40
Attack: 45
Defense: 65
Sp. Atk: 100
Sp. Def: 120
Speed: 90

Nazwa: Mr. Mime (Barrierd)

Klasyfikacja: Tańczący Pokémon (forma galariańska) Pokémon Bariera (forma kantyjska)

Dex Nr: #365

Typ: Lodowy/Psychiczny (forma galariańska), Psychiczny/Baśniowy (forma kantyjska)

Wysokość: 1,4m (forma galariańska), 1,3m (forma kantyjska)

Waga: 56,8kg (forma galariańska), 54,5kg (forma kantyjska)

Catch Rate: 45 (11.9%)

Otrzymywane obrażenia:

Forma galariańska:

NormalIC.gif x1 BugIC.gif x2 ElectricIC.gif x1
FightingIC.gif x1 GhostIC.gif x2 PsychicIC.gif x0,5
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x2 IceIC.gif x0,5
PoisonIC.gif x1 FireIC.gif x2 DragonIC.gif x1
GroundIC.gif x1 WaterIC.gif x1 DarkIC.gif x2
RockIC.gif x2 GrassIC.gif x1 FairyIC.gif x1

Forma kantyjska:

NormalIC.gif x1 BugIC.gif x1 ElectricIC.gif x1
FightingIC.gif x0,25 GhostIC.gif x2 PsychicIC.gif x0,5
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x2 IceIC.gif x1
PoisonIC.gif x2 FireIC.gif x1 DragonIC.gif x0
GroundIC.gif x1 WaterIC.gif x1 DarkIC.gif x1
RockIC.gif x1 GrassIC.gif x1 FairyIC.gif x1

Mr. Mime to pokemon, którego wielu z nas kojarzy od bardzo dawna jako mistrza pantomimy i śmieszka, który znienacka tworzy niewidzialne ściany. W 8 generacji zyskał formę regionalną, która w przeciwieństwie do oryginału kocha stepowanie, a nie pantomimę. Obaj wyglądają jednak jak klauny lub błazny, które umilają nam czas swoimi sztuczkami. Dominujący kolor ich ciała ułatwia identyfikację formy – kantyjski jest bardziej różowy, a galariański niebieski.

Wpisy z Pokedeksu:

Forma galariańska:

Jego talentem jest stepowanie. Może także manipulować temperaturą, by stworzyć podłogę z lodu, którą ten pokemon może wykopać i użyć jako bariery.

Emituje chłód z podstaw swoich stóp. Spędza całe dnie stepując na lodzie.

Forma kantyjska:

Szerokość jego dłoni może nie być przypadkiem – wielu naukowców sądzi, że jego dłonie dopasowały się rozmiarem, by ułatwić mu pantomimę.

Jest znany ze znakomitych zdolności pantomimy. Chroni się przed wszelkimi rodzajami ataków, emitując aurę ze swoich palców i tworząc ściany.

Ewolucja w Galar:

Mime Jr.

Nabicie poziomu, gdy zna ruch Mimic

Mr. Mime

Lv. 42

Mr. Rime

Ewolucja w Kanto i innych regionach:

Mime Jr.

Nabicie poziomu, gdy zna ruch Mimic

Mr. Mime

Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.


Max Moves:

Atak Opis
Max Flare Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur.
Max Lightning Elektryczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Elektryczny Teren (Electric Terrain) na 5 tur.
Max Strike Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu.
Max Knuckle Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów.
Max Phantasm Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu.
Max Hailstorm
Lodowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje gradobicie (Hailstorm) na 5 tur.
Max Starfall Baśniowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Mglisty Teren (Misty Terrain) na 5 tur.
Max Quake Ziemny typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę specjalnej obrony (special defense) sojuszniczych pokemonów.
Max Darkness Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu.
Max Overgrowth Trawiasty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Trawiasty Teren (Grassy Terrain) na 5 tur.
Max Mindstorm
Psychiczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Psychiczny Teren (Psychic Terrain) na 5 tur.
Max Guard Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie.

Forma galariańska:

Vital Spirit: Pokemon jest pełen energii, co uniemożliwia mu sen.

Screen Cleaner: W momencie wejścia na pole bitwy, pokemon usuwa efekty tarczy (Light Screen, Reflect i Aurora Veil) u przeciwników i sojuszników.

Ice Body (HA): Pokemon leczy się podczas śnieżycy.

Forma kantyjska:

Soundproof: Zapewnia Dźwiękoszczelność, czyli całkowitą ochronę od ataków dźwiękowych.

Filter: Redukuje obrażenia od ataków superefektywnych.

Technician (HA): Wzmacnia słabsze ruchy.

Lokalizacja:

Sword:

Forma galariańska:

Route 10, Lake of Outrage

Dusty Bowl, Giant’s Cap, Hammerlocke Hills, Motostoke Riverbank, Stony Wilderness, Watchtower Ruins (Max Raid Battle)

Forma kantyjska:

Wymiana z Obstagoona w Spikemuth

Shield:

Forma galariańska:

Route 10, Lake of Outrage

Dusty Bowl, Giant’s Cap, Giant’s Seat, Hammerlocke Hills, Motostoke Riverbank, Stony Wilderness, Watchtower Ruins (Max Raid Battle)

Forma kantyjska:

Wymiana z Obstagoona w Spikemuth

Isle of Armor:

Wymiana galariańskiego na formę kantyjską od Reginy (postać pojawiająca się w losowych miejscach z losowymi pokemonami innych form regionalnych do wymiany)

Crown Tundra:

Obie formy

Max Lair (Dynamax Adventure)

  • Galaraiański Mr. Mime ma przypominać tancerza, który stepuje. Ma również nawiązywać do łyżwarzy figurowych. Jego wygląd przywodzi na myśl różne elementy ubioru: nauszniki, buty do stepowania czy rękawice mitten. Cały Mr. Mime ma taże przypominać bałwana.
  • Kantyjski Mr. Mime pochodzi od francuskich mimów, a jego wygląd nawiązuje do klaunów i błaznów.
  • U obu form wyrostki na głowie mają przypominać czapki z dzwonkami, charakterystyczne dla błaznów. Mogą też przypominać lalkę lub pacynkę, co nawiązuje do tsukumogami, duchów z folkloru japońskiego, które nawiedzały takie przedmioty.
  • Pomimo nawiązania do bycia panem w nazwie, Mr. Mime może być za równo panem, jak i panią. Jest to spowodowane tym, że został wprowadzony w 1 generacji, gdzie mechanika płci jeszcze nie istniała.
  • Mr. Mime, którego otrzymujemy podczas wymiany w Pokemon Red i Blue, ma imię Marcel. Tak samo nazywa się Mr. Mime chłopca w Wyndon. Jest to hołd dla Marcela Marceau, najwybitniejszego przedstawiciela pantomimy, tzw. “Poety gestu”.
  • Galariański Mr. Mime posiada tą samą kategorię, co Oricorio.
  • Mr. Mime i Lycanroc to jedyne pokemony, które zależnie do formy mogą mieć aż 6 różnych umiejętności.
  • Oryginalny sprite oraz grafiki koncepcyjne Mr. Mime’a sprzed wydania gier Pokemon Fire Red/Leaf Green przedstawiały go z czterema palcami. Mimo to, Mr. Mime w anime zawsze ma pięć palców.
  • Galariański Mr. Mime jest jedynym pokemonem, który jako forma regionalna nie ma regionalnej preewolucji i wymaga ruchu do swojej ewolucji z tego stadium (Mimic).
  • Nazwa “Mr. Mime” pochodzi od przyrosta Mr., skrótu od mister, oznaczającego pana (określenie grzecznościowe na kogoś starszego) oraz słowa mime (mim).

Mr. Mime na serebii: [link]

Mr. Mime na bulbapedii: [link]

Learnset: [link]