Shedinja

Statystyki podstawowe

HP: 1
Attack: 90
Defense: 45
Sp. Atk: 30
Sp. Def: 30
Speed: 40

Nazwa: Shedinja (Nukenin)

Klasyfikacja: Pokémon Wylinka

Dex Nr: Sw/Sh#106, N#292

Typ: Robaczy/Duchowy

Wysokość: 0,8m

Waga: 1,2kg

Catch Rate: 45 (11.9%)

Otrzymywane obrażenia:

NormalIC.gif x0 BugIC.gif x0 ElectricIC.gif x0
FightingIC.gif x0 GhostIC.gif x2 PsychicIC.gif x0
FlyingIC.gif x2 SteelIC.gif x0 IceIC.gif x0
PoisonIC.gif x0 FireIC.gif x2 DragonIC.gif x0
GroundIC.gif x0 WaterIC.gif x0 DarkIC.gif x2
RockIC.gif x2 GrassIC.gif x0 FairyIC.gif x0

Shedinja jest wyjątkowy. Jest dosłownie latającą wylinką, którą nader wszystko trudno trafić. Pojawia się niespodziewanie po ewolucji Nincady, zajmując wolne miejsce w drużynie i sam “łapie się” do Pokeballa. Jest z jednej strony niezniszczalny, ale z drugiej to najbardziej kruchy pokemon ze wszystkich.

Wpisy z Pokedeksu:

Najbardziej osobliwy pokemon, który jakimś cudem pojawia się w Pokeballu w momencie ewolucji Nincady.

Dziwny pokemon – lata, nie poruszając skrzydłami, ma ciało z pustej skorupy i nie oddycha.

Nincada

Lv. 20

Ninjask

Lv. 20 + wolne miejsce w drużynie + minimum 1 PokeBall

Ninjask

+

Shedinja

Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.


Max Moves:

Atak Opis
Max Flutterby Robaczy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnego ataku (special attack) celu.
Max Strike Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu.
Max Knuckle Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów.
Max Phantasm Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu.
Max Quake Ziemny typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę specjalnej obrony (special defense) sojuszniczych pokemonów.
Max Darkness Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu.
Max Overgrowth Trawiasty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Trawiasty Teren (Grassy Terrain) na 5 tur.
Max Airstream
Latający typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę szybkości (speed) sojuszniczych pokemonów.
Max Steelspike
Stalowy typ ataku Pokemonów Dynamax. Zwiększa statystykę obrony (defense) sojuszniczych pokemonów.
Max Guard Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie.

Wonder Guard: Tajemnicza moc pozwala na atakowanie pokemona tylko atakami superefektywnymi.

Lokalizacja:

Sword/Shield:

Bridge Field, Rolling Fields, South Lake Miloch (Max Raid Battle)

  • Shedinja inspirowany był wylinkami, czyli pozostałościami zrzuconymi przez owady i pajęczaki. Może to być nawiązanie do techniki ninja 空蝉 utsusemi, polegającej na podrzuceniu swojej imitacji w celu ucieczki. Jego “aureola” i zdolność Wonder Guard może nawiązywać do aniołów stróżów.
  • Od generacji 4 Pokeball, który jest wymagany do pojawienia się Shedinjy podczas ewolucji jest automatycznie usuwany z plecaka. W generacji 3 Shedinja “kopiował” Balla, w którym była Nincada i był to jedyny sposób, żeby Shedinja znajdował się w innym Ballu, aż do Max Raid Battles w Galar.
  • Tylko Shedinja ma typ robaczo-duchowy.
  • Shedinja jako duch ma najniższy specjalny atak (wraz z Duskullem i galariańskim Yamaskiem), najniższą specjalną defensywę (wraz z Dreepy’m) oraz najniższą sumę statystyk.
  • Shedinja jest jedynym pokemonem, który ma sumę statystyk mniejszą niż jego preewolucja.
  • Nincada to jedyny pokemon posiadający płeć, ale niemogący nauczyć się ruchów Attract i Captivate. Jest prawdopodobnie zabezpieczenie przez posiadaniem tych ruchów przez Shedinję, który płci nie ma. W związku z tym Shedinja może być rozmnażany tylko z Ditto.
  • Shedinja dziedziczy wszystkie elementy, takie jak IV, EV czy numery po Nincadzie.
  • Shedinja może być shiny tylko jeżeli Nincada także była.
  • Przez zdolność Wonder Guard Shedinja ma najwięcej odporności w grze (13 z 18 typów). Odporność na typ bajkowy, lodowy, stalowy i robaczy są ekskluzywne dla tego pokemona.
  • Jeżeli Shedinja jest pod wpływem ruchu Soak, liczba jego odporności wzrasta do 16.
  • Shedinja jest jedynym pokemonem odpornym na ruchy ziemne po użyciu Gravity oraz na atak Thousand Arrows. Jest także odporny na ruchy OHKO (poza Guillotine i Horn Drill u pokemona z Aerilate). Co więcej, nawet pod wpływem Odor Sleuth lub Foresight jest odporny na ruchy normalne i walczące.
  • Pomimo bycia bezpłciowym, Shedinja może znać ruchy jajkowe przez Nincadę.
  • W grze Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team/Blue Rescue Team Shedinja to jedyny pokemon, któremu można zmienić imię.
  • Shedinja jest jedynym pokemonem o sumie statystyk równej 236.
  • Shedinja w Pokemon Sword/Shield podczas Max Raid Battle ma najwięcej barier, bo ma ich aż 8. Jednak jako że nadal ginie po pierwszym uderzeniu, niemożliwe jest uderzenie go False Swipe i złamanie bariery.
  • W Pokemon GO Shedinja i Ditto to jedyne pokemony, których nie można użyć w walkach trenerskich (Trainer Battles).
  • Shedinja ma najniższe HP ze wszystkich pokemonów, bo ma zaledwie 1 punkt życia. Wiąże się z tym:
    • fakt, że jego HP nie jest obliczane standardową formułą (inaczej miałby 11 HP na 1 levelu);
    • Eruption, Water Spout i Dragon Energy użyte przez niego za pomocą Mimic zawsze mają moc 150;
    • jeżeli używa Pain Split, “utnie” życie przeciwnika do połowy;
    • nawet po przejściu Dynamaxu ma 1 HP;
    • jest jedynym pokemonem, którego ruchy odnawiające energię życiową jej nigdy nie odnowią;
    • mając Focus Sash, Shedinja przetrwa absolutnie każdy atak przy pierwszym ruchu. To samo dzieje się, jeżeli Shedinja ma zdolność Sturdy;
    • jest jedynym pokemonem, który ma odnowione całe życie po użyciu Revive lub Rare Candy;
    • jeżeli Shedinja użyje Sandstorm nie mając Safety Googles, sam się znokautuje przez obrażenia od burzy piaskowej;
    • Substitute, Bind i Rest u tego pokemona nie działają. Substitute może być użyty tylko w kombinacji z Baton Pass;
    • poza walką w generacji 3, zatruty Shedinja mdlał po 4 krokach, od generacji 4 również po 4 krokach automatycznie leczy się z zatrucia;
    • od generacji 4 Shedinja jest jedynym pokemonem, który mdleje po użyciu Struggle;
    • defensywa i specjalna defensywa nie mają zastosowania u tego pokemona poza sytuacjami Substitute-Baton Pass, gdzie te statystyki przechodzą na substytut, gdy przeciwnik użyje Transform, gdy Shedinja użyje Power Trick lub Body Press przez Mimic lub gdy przeciwnik ma umiejętność Download;
    • Shedinja jest jedynym pokemonem, które EV nie mogą zostać podniesione.
  • Nazwa “Shedinja” pochodzi od słów shed (linieć, zrzucać skórę lub pancerzyk) oraz ninja.

Shedinja na serebii: [link]

Shedinja na bulbapedii: [link]

Learnset: [link]