Shedinja

Statystyki podstawowe
Nazwa: Shedinja (Nukenin)
Klasyfikacja: Pokémon Wylinka
Dex Nr: Sw/Sh#106, N#292
Typ: Robaczy/Duchowy
Wysokość: 0,8m
Waga: 1,2kg
Catch Rate: 45 (11.9%)
Otrzymywane obrażenia:
![]() |
x0 | ![]() |
x0 | ![]() |
x0 |
![]() |
x0 | ![]() |
x2 | ![]() |
x0 |
![]() |
x2 | ![]() |
x0 | ![]() |
x0 |
![]() |
x0 | ![]() |
x2 | ![]() |
x0 |
![]() |
x0 | ![]() |
x0 | ![]() |
x2 |
![]() |
x2 | ![]() |
x0 | ![]() |
x0 |
Shedinja jest wyjątkowy. Jest dosłownie latającą wylinką, którą nader wszystko trudno trafić. Pojawia się niespodziewanie po ewolucji Nincady, zajmując wolne miejsce w drużynie i sam “łapie się” do Pokeballa. Jest z jednej strony niezniszczalny, ale z drugiej to najbardziej kruchy pokemon ze wszystkich.
Wpisy z Pokedeksu:
Najbardziej osobliwy pokemon, który jakimś cudem pojawia się w Pokeballu w momencie ewolucji Nincady.
Dziwny pokemon – lata, nie poruszając skrzydłami, ma ciało z pustej skorupy i nie oddycha.
![]() Nincada |
![]() Lv. 20 |
![]() Ninjask |
![]() Lv. 20 + wolne miejsce w drużynie + minimum 1 PokeBall |
![]() Ninjask + Shedinja |
Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.
Max Moves:
Atak | Opis |
---|---|
Max Flutterby | Robaczy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnego ataku (special attack) celu. |
Max Strike | Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu. |
Max Knuckle | Walczący typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę ataku (attack) sojuszniczych pokemonów. |
Max Phantasm | Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu. |
Max Quake | Ziemny typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę specjalnej obrony (special defense) sojuszniczych pokemonów. |
Max Darkness | Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu. |
Max Overgrowth | Trawiasty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Trawiasty Teren (Grassy Terrain) na 5 tur. |
Max Airstream |
Latający typ ataku pokemonów Dynamax. Podwyższa statystykę szybkości (speed) sojuszniczych pokemonów. |
Max Steelspike |
Stalowy typ ataku Pokemonów Dynamax. Zwiększa statystykę obrony (defense) sojuszniczych pokemonów. |
Max Guard | Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie. |
Wonder Guard: Tajemnicza moc pozwala na atakowanie pokemona tylko atakami superefektywnymi.
Lokalizacja:
Sword/Shield:
Bridge Field, Rolling Fields, South Lake Miloch (Max Raid Battle)
- Shedinja inspirowany był wylinkami, czyli pozostałościami zrzuconymi przez owady i pajęczaki. Może to być nawiązanie do techniki ninja 空蝉 utsusemi, polegającej na podrzuceniu swojej imitacji w celu ucieczki. Jego “aureola” i zdolność Wonder Guard może nawiązywać do aniołów stróżów.
- Od generacji 4 Pokeball, który jest wymagany do pojawienia się Shedinjy podczas ewolucji jest automatycznie usuwany z plecaka. W generacji 3 Shedinja “kopiował” Balla, w którym była Nincada i był to jedyny sposób, żeby Shedinja znajdował się w innym Ballu, aż do Max Raid Battles w Galar.
- Tylko Shedinja ma typ robaczo-duchowy.
- Shedinja jako duch ma najniższy specjalny atak (wraz z Duskullem i galariańskim Yamaskiem), najniższą specjalną defensywę (wraz z Dreepy’m) oraz najniższą sumę statystyk.
- Shedinja jest jedynym pokemonem, który ma sumę statystyk mniejszą niż jego preewolucja.
- Nincada to jedyny pokemon posiadający płeć, ale niemogący nauczyć się ruchów Attract i Captivate. Jest prawdopodobnie zabezpieczenie przez posiadaniem tych ruchów przez Shedinję, który płci nie ma. W związku z tym Shedinja może być rozmnażany tylko z Ditto.
- Shedinja dziedziczy wszystkie elementy, takie jak IV, EV czy numery po Nincadzie.
- Shedinja może być shiny tylko jeżeli Nincada także była.
- Przez zdolność Wonder Guard Shedinja ma najwięcej odporności w grze (13 z 18 typów). Odporność na typ bajkowy, lodowy, stalowy i robaczy są ekskluzywne dla tego pokemona.
- Jeżeli Shedinja jest pod wpływem ruchu Soak, liczba jego odporności wzrasta do 16.
- Shedinja jest jedynym pokemonem odpornym na ruchy ziemne po użyciu Gravity oraz na atak Thousand Arrows. Jest także odporny na ruchy OHKO (poza Guillotine i Horn Drill u pokemona z Aerilate). Co więcej, nawet pod wpływem Odor Sleuth lub Foresight jest odporny na ruchy normalne i walczące.
- Pomimo bycia bezpłciowym, Shedinja może znać ruchy jajkowe przez Nincadę.
- W grze Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team/Blue Rescue Team Shedinja to jedyny pokemon, któremu można zmienić imię.
- Shedinja jest jedynym pokemonem o sumie statystyk równej 236.
- Shedinja w Pokemon Sword/Shield podczas Max Raid Battle ma najwięcej barier, bo ma ich aż 8. Jednak jako że nadal ginie po pierwszym uderzeniu, niemożliwe jest uderzenie go False Swipe i złamanie bariery.
- W Pokemon GO Shedinja i Ditto to jedyne pokemony, których nie można użyć w walkach trenerskich (Trainer Battles).
- Shedinja ma najniższe HP ze wszystkich pokemonów, bo ma zaledwie 1 punkt życia. Wiąże się z tym:
- fakt, że jego HP nie jest obliczane standardową formułą (inaczej miałby 11 HP na 1 levelu);
- Eruption, Water Spout i Dragon Energy użyte przez niego za pomocą Mimic zawsze mają moc 150;
- jeżeli używa Pain Split, “utnie” życie przeciwnika do połowy;
- nawet po przejściu Dynamaxu ma 1 HP;
- jest jedynym pokemonem, którego ruchy odnawiające energię życiową jej nigdy nie odnowią;
- mając Focus Sash, Shedinja przetrwa absolutnie każdy atak przy pierwszym ruchu. To samo dzieje się, jeżeli Shedinja ma zdolność Sturdy;
- jest jedynym pokemonem, który ma odnowione całe życie po użyciu Revive lub Rare Candy;
- jeżeli Shedinja użyje Sandstorm nie mając Safety Googles, sam się znokautuje przez obrażenia od burzy piaskowej;
- Substitute, Bind i Rest u tego pokemona nie działają. Substitute może być użyty tylko w kombinacji z Baton Pass;
- poza walką w generacji 3, zatruty Shedinja mdlał po 4 krokach, od generacji 4 również po 4 krokach automatycznie leczy się z zatrucia;
- od generacji 4 Shedinja jest jedynym pokemonem, który mdleje po użyciu Struggle;
- defensywa i specjalna defensywa nie mają zastosowania u tego pokemona poza sytuacjami Substitute-Baton Pass, gdzie te statystyki przechodzą na substytut, gdy przeciwnik użyje Transform, gdy Shedinja użyje Power Trick lub Body Press przez Mimic lub gdy przeciwnik ma umiejętność Download;
- Shedinja jest jedynym pokemonem, które EV nie mogą zostać podniesione.
- Nazwa “Shedinja” pochodzi od słów shed (linieć, zrzucać skórę lub pancerzyk) oraz ninja.
Zostaw komentarz