Spiritomb

Statystyki podstawowe
Nazwa: Spiritomb (Mikaruge)
Klasyfikacja: Zakazany Pokémon
Dex Nr: N#442, CT#047
Typ: Duchowy/Mroczny
Wysokość: 1,0m
Waga: 108kg
Catch Rate: 100 (21.7%)
Otrzymywane obrażenia:
![]() |
x0 | ![]() |
x1 | ![]() |
x1 |
![]() |
x0 | ![]() |
x1 | ![]() |
x0 |
![]() |
x1 | ![]() |
x1 | ![]() |
x1 |
![]() |
x0,5 | ![]() |
x1 | ![]() |
x1 |
![]() |
x1 | ![]() |
x1 | ![]() |
x1 |
![]() |
x1 | ![]() |
x1 | ![]() |
x2 |
Spiritomb to stwór z koszmarów, kręcący się w bezkresnym wirze. Duchowa część tego pokemona wystaje z pękniętego kamienia, kręcąc się i mieszając duchy, które są jego częścią. Nieregularne oczy Spiritomba i jego krzywy uśmiech mogą napędzić stracha nawet najodważnieszym.
Wpisy z Pokedeksu:
Dokładnie 108 dusz zostało zebrane, by stać się tym pokemonem. Najwyraźniej są wśród nich jakieś złe duchy.
Wszystkie psoty i występki Spiritomba zmusiły podróżnika do użycia tajemniczego zaklęcia i uwięzeinia go w dziwnym kamieniu.
![]() Spiritomb |
Ten pokemon nie posiada ewolucji |
Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.
Max Moves:
Atak | Opis |
---|---|
Max Flare | Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur. |
Max Strike | Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu. |
Max Phantasm | Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu. |
Max Hailstorm |
Lodowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje gradobicie (Hailstorm) na 5 tur. |
Max Darkness | Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu. |
Max Mindstorm |
Psychiczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Psychiczny Teren (Psychic Terrain) na 5 tur. |
Max Rockfall |
Kamienny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje burzę piaskową (sandstorm) na 5 tur. |
Max Guard | Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie. |
Pressure: Pod naciskiem tego pokemona, przeciwnik jest zmuszony zwiększyć ilość energii, wykorzystywanej do wykonania ruchu (PP).
Infiltrator (HA): Omija bariery, sybstytuty i inne podobne ruchy atakami.
Lokalizacja:
Sword/Shield:
Wymiana
Crown Tundra:
Ballimere Lake (Wanderer)
- Spiritomb może pochodzić od Jibakurei, japońskiego ducha przywiązanego do jakiegoś miejsca lub Deildegasta, ducha ukaranego za ruszanie kamieni granicznych z mitologii norweskiej. Ma także związek z chińskimi Opowieściami znad brzegów rzek, gdzie błąd generała doprowadził do uwolnienia 108 demonów. Jest też związany z buddyzmem – jeżeli mnich oprze się 108 pokusom, ma ponoć dostąpić nirwany.
- Spiritomb jest ściśle związany z liczbą 108 – jest to jego numer w pokedexie Sinnoh, ma być uformowany ze 108 dusz, znaleźć go można na drodze 108 w Hoenn a otrzymać go możemy po zadaniu na nakarmienie 108 pokemonów 108 jagodami. Jego statystyki obrony i obrony specjalnej także wynoszą 108.
- Do wprowadzenia typu bajkowego w generacji 6, Spiritomb i Sableye były jedynymi pokemonami niemającymi żadnej słabości. Spiritomb był często hakowany, aby posiadał umiejętność Wonder Guard, która uniemożliwiała zadawanie mu obrażeń, o ile te nie były superefektywne, więc stawał się nietykalny. Stąd wzięło się fanowskie określenie Wondertomb.
- Nazwa “Spiritomb” pochodzi od słów spirit (dusza) i tomb (grób).
Zostaw komentarz