Spiritomb

Statystyki podstawowe

HP: 50
Attack: 92
Defense: 108
Sp. Atk: 92
Sp. Def: 108
Speed: 35

Nazwa: Spiritomb (Mikaruge)

Klasyfikacja: Zakazany Pokémon

Dex Nr: N#442, CT#047

Typ: Duchowy/Mroczny

Wysokość: 1,0m

Waga: 108kg

Catch Rate: 100 (21.7%)

Otrzymywane obrażenia:

NormalIC.gif x0 BugIC.gif x1 ElectricIC.gif x1
FightingIC.gif x0 GhostIC.gif x1 PsychicIC.gif x0
FlyingIC.gif x1 SteelIC.gif x1 IceIC.gif x1
PoisonIC.gif x0,5 FireIC.gif x1 DragonIC.gif x1
GroundIC.gif x1 WaterIC.gif x1 DarkIC.gif x1
RockIC.gif x1 GrassIC.gif x1 FairyIC.gif x2

Spiritomb to stwór z koszmarów, kręcący się w bezkresnym wirze. Duchowa część tego pokemona wystaje z pękniętego kamienia, kręcąc się i mieszając duchy, które są jego częścią. Nieregularne oczy Spiritomba i jego krzywy uśmiech mogą napędzić stracha nawet najodważnieszym.

Wpisy z Pokedeksu:

Dokładnie 108 dusz zostało zebrane, by stać się tym pokemonem. Najwyraźniej są wśród nich jakieś złe duchy.

Wszystkie psoty i występki Spiritomba zmusiły podróżnika do użycia tajemniczego zaklęcia i uwięzeinia go w dziwnym kamieniu.

Spiritomb

Ten pokemon nie posiada ewolucji

Ten pokemon nie posiada formy Gigantamax.


Max Moves:

Atak Opis
Max Flare Ognisty typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje ostre słońce (harsh sunlight) na 5 tur.
Max Strike Normalny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę szybkości (speed) celu.
Max Phantasm Duchowy typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę obrony (defense) celu.
Max Hailstorm
Lodowy typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje gradobicie (Hailstorm) na 5 tur.
Max Darkness Mroczny typ ataku pokemonów Dynamax. Obniża statystykę specjalnej obrony (special defense) celu.
Max Mindstorm
Psychiczny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje Psychiczny Teren (Psychic Terrain) na 5 tur.
Max Rockfall
Kamienny typ ataku pokemonów Dynamax. Przywołuje burzę piaskową (sandstorm) na 5 tur.
Max Guard Pokemon chroni się przed wszystkimi atakami. Użyty pod rząd ma mniejszą szansę na zadziałanie.

Pressure: Pod naciskiem tego pokemona, przeciwnik jest zmuszony zwiększyć ilość energii, wykorzystywanej do wykonania ruchu (PP).

Infiltrator (HA): Omija bariery, sybstytuty i inne podobne ruchy atakami.

Lokalizacja:

Sword/Shield:

Wymiana

Crown Tundra:

Ballimere Lake (Wanderer)

  • Spiritomb może pochodzić od Jibakurei, japońskiego ducha przywiązanego do jakiegoś miejsca lub Deildegasta, ducha ukaranego za ruszanie kamieni granicznych z mitologii norweskiej. Ma także związek z chińskimi Opowieściami znad brzegów rzek, gdzie błąd generała doprowadził do uwolnienia 108 demonów. Jest też związany z buddyzmem – jeżeli mnich oprze się 108 pokusom, ma ponoć dostąpić nirwany.
  • Spiritomb jest ściśle związany z liczbą 108 – jest to jego numer w pokedexie Sinnoh, ma być uformowany ze 108 dusz, znaleźć go można na drodze 108 w Hoenn a otrzymać go możemy po zadaniu na nakarmienie 108 pokemonów 108 jagodami. Jego statystyki obrony i obrony specjalnej także wynoszą 108.
  • Do wprowadzenia typu bajkowego w generacji 6, Spiritomb i Sableye były jedynymi pokemonami niemającymi żadnej słabości. Spiritomb był często hakowany, aby posiadał umiejętność Wonder Guard, która uniemożliwiała zadawanie mu obrażeń, o ile te nie były superefektywne, więc stawał się nietykalny. Stąd wzięło się fanowskie określenie Wondertomb.
  • Nazwa “Spiritomb” pochodzi od słów spirit (dusza) i tomb (grób).

Spiritomb na serebii: [link]

Spiritomb na bulbapedii: [link]

Learnset: [link]