Formy alolańskie
W myśl darwinowskiej teorii ewolucja organizmów jest możliwa, dzięki ich zmienności. Konkurencja między organizmami oraz dobór naturalny to kluczowe mechanizmy zachodzących przemian. W sposób zbliżony naukowcy świata Pokemon tłumaczą powstanie form regionalnych. Dotychczas poznaliśmy siedemnaście form alolańskich i w tym tekście postaram się pokrótce opowiedzieć o ich powstaniu i naturze. W każdym segmencie po lewej stronie znajduje się fotografia wersji podstawowej, a po prawej wersja alolańska.
Na naszej stronie znajdziesz podobny artykuł odnoszący się do Pokemonów z regionu Galar. Link tutaj.
https://galar-guru.pl/teksty/jak-powstaly-galarskie-formy/
Rattata/Raticate:
TYP MROCZNY I NORMALNY
Rattata nie pochodzi z regionu Alola i przybył tam na statkach towarowych. Populacja pokemona początkowo rosła w zatrważającym tempie, dopóki władze regionu nie sprowadziły Yungoosów jako naturalnych drapieżników. Dla własnego bezpieczeństwa Rattaty zmieniły swoje nawyki i przeszły na tryb nocny, zaś za dnia kryją się w dużych gniazdach chronionych przez Raticate’y. Ponadto zmienił się ich kolor futra z fioletowego na czarne, a nocne podboje gryzoni sprawiły, że stały się dodatkowo typem mrocznym. Nowa forma Raticate’a wyposażona jest w duże pojemne policzki na przechowywanie pożywienia dla chronionego stada.
Raichu:
TYP ELEKTRYCZNY I PSYCHICZNY
Pojawienie się Raichu w Aloli jest usłane wieloma tajemnicami. Pierwotnie Pokemon przybrał nazwę Hodad, oznaczającą surfera. Najpewniej przemiana pokemona spowodowana jest specyficzną dietą i morskim klimatem regionu. Transformacja Raichu była na tyle gwałtowna, iż posiadł on moce psychiczne. Alolańska forma jest w stanie uwolnić z siebie pioruny w kształcie gwiazdek. Raichu posiada bardziej zróżnicowane ubarwienie. Jego tułów stał się ciemniejszy, a oczy niebieskie. Wyróżnia się dużymi żółtymi spiralnymi uszami i białymi łapami. Zakończenie ogona w kształcie błyskawicy zostało znacznie zaokrąglone. Zbierając swoją moc psychiczną w ogonie, jest w stanie jeździć na nim jak na desce surfingowej i unosić się w powietrzu. Motyw surfera świetnie wpasowuje się w klimaty nadmorskiej Aloli.
Sandshrew/Sandslash:
TYP LODOWY I STALOWY
W regionie Alola Sandshrew wyemigrował do zaśnieżonych gór z powodu aktywności wulkanicznej w pobliżu obszarów pustynnych, typowych dla kantyjskiej wersji pokemona. Przystosowując się do nowych warunków środowiska jego ciało z twardej skorupy zamieniło się w twardą jak stal bryłę lodu i zmieniło kolor. Ta stalopodobna powłoka zapewnia mu dodatkową ochronę przed drapieżnikami, takimi jak Sneasel czy Weavile, ale nie jest się wstanie zwinąć w kulę tak, jak jego pustynny odpowiednik. Pazury Sandshrew pozwalają mu poruszać się bez ślizgania po oblodzonych powierzchniach niczym na łyżwach, a miękki brzuch pozwala mu jeździć na nim niczym pingwin. Ewolucja Sandshrew przejawia takie same różnice.
Vulpix/Ninetales:
TYP LODOWY
Vulpix w regionie Alola, podobnie do Sandshrew, przystosował się do zaśnieżonych szczytów górskich i wytworzył śnieżnobiałe futro odporne na ujemne temperatury. Uważa się, że alolańska forma przybyła do regionu razem z ludźmi. Stara lokalna nazwa Vulpixa to Keokeo (po hawajsku oznacza to „biały”), nawiązując do jego mroźnego wyglądu. Innym podobieństwem do Sandshrew jest wspólny drapieżnik – Sneasel i Weavile, przed którymi ochronią je Ninetalesy. Potrafią one produkować kryształki lodu i formować je w tarcze lub pociski.
Diglett/Dugtrio:
TYP ZIEMNY I STALOWY
W Aloli Diglett wykształcił na czubku głowy trzy drobne włosy czuciowe z żelaza, żyjąc w glebie o wysokiej zawartości tego surowca. Działają one jak czujniki i pozwalają mu monitorować otoczenie bez wychodzenia z ziemi. Wibrysy mogą być również używane do komunikacji między innymi gatunkami pokemonów kołysząc się, aby przekazać nastrój lub emocje. Stają prosto w złości, kręcą się wokół szczęścia i opadają ze smutku. Alolański Dugtrio jest prawie identyczny ze swoim odpowiednikiem z Kanto, z wyjątkiem tego, że każdą z głów pokrywa gąszcz złotych włosów utworzonych z wyrośniętych wibrysów. Zrobione są z cienkich pasm stali i rosną powoli, nieprzerwanie przez całe życie Dugtrio. Według alolańskich wierzeń, wyrwanie włosa pokemonowi przynosi wielkiego pecha. Lewa głowa jest ścięta na boba, prawa głowa ma dłuższe kręcone włosy, a ostatnia ma rozpuszczone włosy, które dotykają ziemi.
Meowth/Persian:
TYP MROCZNY
Pojawienie się tego pokemona na wyspach Aloli zawdzięczamy ludowi Kanto, który podarował kociego towarzysza rodzinie królewskiej. Luksusowy styl życia doprowadził do tego, że Meowth stał się samolubnym, dumnym i przebiegłym alolańskim Meowth’em. Charakteryzuje go wysoka klasa i dbałość o wygląd. Jego futro poszarzało, a łapy wraz z ogonem stały się białe. Często wpadają w histerię, jeśli Koban (nazwa monety noszonej na czole Meowth’a) zostanie ubrudzony. Kiedy monarchia królów alolańskich upadła, rzadki Meowth zamieszkał w lasach i ostatecznie stał się tak powszechny w Aloli, jak wszędzie indziej. Wyspiarski wariant Persiana różni się za to zaokrągloną głową i niebieskim kryształem na czole.
Geodude/Graveler/Golem:
TYP KAMIENNY I ELEKTRYCZNY
W formie regionalnej Geodude jest zbudowany z magnetycznej skały o bardziej srebrzystym wyglądzie. Na ciele alolańskiego Geodude’a są obszary, które są szczególnie magnetyczne i przyciągają żelazny piasek, tworząc metalowe pasma wyglądające jak brwi i włosy. Nadepnięcie na pokemona skutkuje porażeniem prądem, a czasem gniewnym atakiem głową. Podobnie jak kantyjski Geodude, walczy z innymi pokemonami uderzając w nie swoim ciałem. Alolański Golem używa Geodude’ów jako pocisków. W Aloli Gravelery zachowują podobne różnice co Geodude’y. Swoją przemianą za to wyróżnia się Golem, który na górze swojej muszli posiada dwa wystające kamienie, tworzące kształt działa.
Grimer/Muk:
TYP TRUJĄCY I MROCZNY
Grimer został sprowadzony do Aloli, aby zająć się nadmiarem odpadów wytwarzanych przez coraz to większą populację regionu. W przeciwieństwie do kantyjskiego Grimera, ten osobnik zjada śmieci z wysypiska zamiast odpadów z kanalizacji. Zmiana diety sprawiła, iż nastąpiła u niego zmiana składu i formy ciała. Ciało zmieniło kolor na zielono-żółte z jasnoniebieskim językiem. Posiada również dwa zęby w górnej szczęce powstałe ze skrystalizowanych odpadów. Alolański Grimer produkuje i przechowuje swoje toksyny w organizmie i szczęśliwie dla mieszkańców regionu nie wytwarza odrażającego zapachu. Specyficzną cechą Pokemona jest wieczny głód, a gdy nie jest już w stanie znaleźć nowych odpadów poluje na Trubbish’e i Garbodory. Ewolucja tego pokemona – Muk – jeszcze mocniej urozmaiciła swoje ubarwienie o dodatkowy różowy pas szlamu. Spowodowane jest to obecnością ponad stu toksyn, które wchodzą w reakcję z pożywieniem Muka. Na jego ciele skrystalizowały się kawałki odpadków formując się między innymi w pazury i zęby. Temperament pokemona może zaskakiwać, ponieważ jest on zwykle spokojny i przyjazny.
Exeggutor:
TYP TRAWIASTY I SMOCZY
Ze względu na ilości światła słonecznego w regionie Alola, Exeggutor rośnie ponad pięć razy większy niż w pozostałych regionach. Jego szyja jest cieńsza i znacznie dłuższa, przez co bardziej przypomina palmę. Poprzez zwiększoną wysokość zmniejszyła się jego potrzeba obrony psychicznej i zamiast tego zbudziła smocze moce, co spowodowało zniwelowanie do minimum psychicznych umiejętności. Ogon pokemona, mimo transformacji w typ smoczy, zachował psychiczne moce i może używać słabej telepatii do rejestrowania zmian w otoczeniu. Mieszkańcy Aloli twierdzą, że alolańska wersja Exeggutora jest tą właściwą formą. Poparciem tej tezy są starożytne malowidła z wizerunkiem pokemona palmy.
Marowak:
TYP OGNISTY I DUCHOWY
W regionie Alola, przyzwyczajony do piaszczystych terenów Marowak stanął w obliczu wielu swoich naturalnych wrogów. To surowe środowisko doprowadziło go do przyjęcia nowej formy. Ciało alolańskiego Marowaka jest czarne. Na jego czaszce między oczami widnieje ciemny, przypominający płomień ślad. W porównaniu do kantyjskiej formy jego tułów jest znacznie chudszy. Kość, której używa jest dłuższa niż ta, której dzierży zwykły Marowak. Zwykle opłakuje swoich towarzyszy, chowając ich i tańcząc w żałobie. W swoim specjalnym tańcu pociera kość o czoło, aby zapalić końce płomieniem w kolorach morza, a następnie nią obraca. Gdy płomienie rozprzestrzenią się na przeciwnika Marowaka, nie można ich ugasić wodą. Badacze odkryli również, że zapalanie swojej broni powoduje w nim ból zarówno psychiczny, jak i fizyczny
To już wszystkie dotychczas znane nam formy Pokemonów z Aloli. Uważam, że dobrze wpasowują się w klimat regionu i świetnie odświeżyły stare i lekko zapomniane stworki z pierwszej generacji. A wy co uważacie na ten temat? Dajcie znać w komentarzu.
Wszystkie fotografie Pokemonów pochodzą z oficjalnego Pokedexa i materiałów Bulbapedii.
Bardzo fajny tekst ?
siema byłem tutaj :DDDD