Liderzy są nieodłączną częścią całego świata Pokemon. Są przykładem dla wielu trenerów, którzy chcą się związać z walką stworków już na całe życie. Takie osoby pomagają młodym ludziom doskonalić ich umiejętności w walce oraz nabyć odpowiednie doświadczenie do stawienia czoła ostatecznemu bossowi każdej ligi czyli oczywiście Championowi. To właśnie nim przyjrzymy się w dzisiejszym artykule, tak więc zapraszam do lektury!
Oficjalna grafika Victor vs Milo
Liderzy przyjmują wyzywających w specjalnych salach, które są odpowiednio przystosowane do każdej walki. Zawierają w sobie pole bitwy, a także najlepsze warunki dla typu pokemonów, w których specjalizuje się Lider. To ostatnie jest dla pretendenta jednocześnie sprzyjające, ale też szkodliwe. W końcu bez odpowiednich pokemonów Lider miałby pewnego rodzaju przewagę. Taka sala pokazuje również z jakim przeciwnikiem przyjdzie nam się zmierzyć. Zdradza też co nie co o osobie konkretnego lidera. Najlepszym przykładem będzie tutaj Lider Sali Lumiose czyli nie kto inny jak Clemont, który już na samym wejściu pokazuje nam swoją miłość do elektryczności i smykałkę do różnych wynalazków.
Wejście do Sali Clemonta, kadr z anime Pokemon XY
Oczywiście nie są to warunki wymagane. Niektórzy Liderzy nie chcą już na samym początku zdradzić nam swojej specjalizacji i w swoich salach posiadają zwykłe pole do walk. Za każdym razem kiedy wyzywający wygra bitwę z takim liderem otrzyma odznakę jego sali. Jest to zarazem najcenniejszy nabytek trenera, ponieważ kiedy uzbiera ich minimum osiem, będzie mógł zostać uczestnikiem ligi. Ta zasada nie odnosi się jednak do wszystkich regionów. Przykładowo w Galar żeby zostać uczestnikiem tego turnieju potrzebny jest jeszcze list popierający określonego trenera. Zmieniła się też forma zdobywanych tam odznak. Osobno są to tylko fragmenty pozłacanego metalu z wygrawerowanym symbolem danej sali, jednak kiedy się je połączy w specjalnym pierścieniu potrafią stworzyć medalion z niesamowitym kolażem wszystkich symboli pokonanych przez nas Liderów. Miła odmiana, nie sądzicie?
Pełny medalion, kadr z gry Pokemon Sword/Shield
W grach od niektórych liderów oprócz odznaki dostaniemy także HM (Hidden Machines) takie jak na przykład Surf, a czasami TM (Technical Machines) tutaj przykładem będzie chociażby Toxic. Obydwa służą do nauki nowych ruchów, jednak ich cele troszkę się różnią. HM są przez graczy głównie wykorzystywane w zdobyciu trudno dostępnych przedmiotów oraz w celach transportowych. W późniejszych wersjach gier zostały zastąpione zupełnie nowymi mechanikami, a one same stały się już tylko zwykłymi atakami. TM różnią się od nich tym, że mogą być wykorzystywane tylko i wyłącznie w walce. Za każde zwycięstwo, oprócz otrzymywania nowych przedmiotów, coraz to potężniejsze stworki będą mogły wykonywać nasze polecenia. W praktyce wygląda to tak że jeżeli do walki wybierzemy pokemona o zbyt wysokim poziomie, może odmówić nam wykonania ataku. Ten problem znika kiedy trener zdobędzie komplet odznak w danym regionie. Od generacji IV im więcej odznak zdobędziemy, tym lepsze przedmioty będą pojawiały się w sklepie.
TM’ka w Pokemon Origins
W kolejnych latach produkcji gier jak i anime do standardowych liderów dołączyły ich pewnego rodzaju zamienniki. Na dodatek nie zmienił się tylko ich tytuł, ale też funkcja czy nawet walka z taką osobą. Na pierwszy ogień pójdą „Liderzy” z Wysp Pomarańczowych. Jest ich w sumie czwórka, a nagrodą za ich pokonanie są odznaki w kształcie muszli. Jednakże zamiast tradycyjnych walk niektórzy Liderzy wykorzystują inne rodzaje wyzwań np.: pojedynek pistoletów na wodę. Kiedy już pokonamy całą czwórkę możemy zmierzyć się z najsilniejszym trenerem tych wysp czyli z Drake’em.
Zdobycie odznaki Nefrytowej Gwiazdy, kadr z anime
Kolejną odmianą Lidera Sali są Mistrzowie Walk (Frontier Brain). Wszyscy są rozmieszczeni po tak zwanej Strefie Walk (Battle Frontier) i dowodzą swoją własną areną bojową. Wszystkich Mistrzów Walk jest siedem, a po pokonaniu każdego z nich otrzymamy Symbole, a w przypadku regionu Sinnoh i Johto Pamiątkowe Odbitki (Commemorative print). Wszystkie występują w dwóch wariantach: srebrnym i złotym. Warto też wspomnieć że nad całą Strefą Walk czuwa Scott, który poszukuje nowych pretendentów do tego wyzwania, a także werbuje nowych Mistrzów Walk.
Mistrzowie Walk w anime
Następni są Kapitanowie Prób, którzy projektują i nadzorują wyzwania na określonej wyspie w regionie Alola. Po przejściu wszystkich prób trener ma prawo do zmierzenia się z Kahuną danej wyspy. Kapitanów można rozpoznać po ozdobie w kształcie kwiatka, a kolor kamyka na jego płatku odzwierciedla typ, w którym się specjalizuje. Wszyscy są wybierani przez Kahunę lub w drodze wyjątku przez swojego poprzednika. W grze Pokemon Moon Mallow wspomniała, że Kapitanowie odchodzą ze służby po ukończeniu 20 roku życia.
Kapitanowie Prób w towarzystwie 3 Kahun, kadr z gry Pokemon Sun/Moon
Ostatni na liście są Kahuni, którzy przewodzą całemu wyzwaniu wysp regionu Alola. Są oni ostatnim wyzwaniem z jakim muszą zmierzyć się trenerzy na każdej z wysp. Kahuni są wybierani przez bóstwo opiekuńcze wyspy, a oprócz walki z trenerami do ich zadań należy dbanie o ruiny opiekuna wyspy, a także w razie konieczności wybranie Kapitana Próby. Trener wybrany na to stanowisko nie może odmówić i zazwyczaj pełni tą funkcję dożywotnie. Kiedy dany Kahuna zakończy swoją służbę nie musi od razu zostać zastąpiony. Oznacza to że może minąć nawet kilka lat, dopóki konkretny Tapu nie wybierze jego następcy. W takim przypadku Kahuna jednej z pozostałych wysp musi go zastąpić aby kontynuować wyzwanie wysp. W takiej sytuacji znalazła się chociażby Wyspa Poni po śmierci poprzednika i jednocześnie dziadka Hapu.
Wszyscy Kahuni w komplecie, kadr z anime Pokemon Słońce i Księżyc
A teraz zadanie dla was. Napiszcie który Lider jest waszym ulubionym, a jeżeli możecie to dlaczego. Gdybym ja miała wybierać to chyba byliby to Clemont oraz Bea ? W każdym razie zapraszam wszystkich do zabawy i do następnego!
Moim ulubionym liderem jest Raihan, gdyż ma fajny design i ciekawą osobowość.
Jeśli chodzi o mnie, to jestem za:
Nanu — jego oschłość i prowokowanie pozwoliła Ashowi dostrzec więcej, niż wcześniej
Allister — zagadkowy typ, lider Pokemonów Duchowych, wydaje się być nieśmiały, ale jak na młody wiek jest mądry
A zbędnymi wydają mi się:
Bea — oprócz walki nic nie pokazała
Corina i Flanery — gówniary siebie warte (Korina stawia na mega Ewo traktując resztę Pokemonów jak mięso armatnie, Flanery z kolei roztrzepana jak jajka na kogel-mogel).
PS chcesz, byśmy napisami dlaczego, a samemu czemu tego nie zrobiłaś???
PPS warto można było wspomnieć jeszcze o E4.
Cóż jeżeli chodzi o E4 to sytuacja się trochę komplikuje ponieważ mają tak jakby wyższą “rangę” niż większość liderów. Pełnią też trochę inną funkcję niż oni. Wracając do 1 uwagi masz rację ja też mogłam bardziej rozwinąć swoją wypowiedź za co bardzo przepraszam i nadrobię to w tym komentarzu. Jeżeli chodzi o Clemonta to widać że bardzo stara się jak najlepiej wykonywać obowiązki lidera. Troszczy się o swoją salę i nigdy jej nie porzucił nawet jeśli znalazła się pod kontrolą błędnie zaprogramowanego Clembota. Nawet po tym całym incydencie za wszelką cenę starał się przywrócić dobre imię jego sali. Bea jest natomiast bardzo silną przeciwniczką. Pomimo jej niesamowitych umiejętności w walce i charakteru potrafi uszanować swoich rywali. A kiedy się już ją bliżej pozna to nie wydaje się tak bardzo straszna jak wcześniej ?